mandag 5. september 2011

Big Brother

Nå har jeg lidd meg igjennom en episode av årets Big Brother på norsk TV. Da serien for første gang ble vist på norsk TV i 2001 fulgte jeg med og synes det var moro å se på alle de sjarmerende deltagerne. Lars Joakim vant fortjent. Anette & Rodney hadde for første gang i norgeshistorien sex på TV, godt skjult under en dyne.

Denne gangen er det annerledes. Jeg fikk helt bakoversveis da programmet startet. Her vaser vi nakne omkring og oppfører oss etter min standard billigere enn en jente på gata. Imens 100 kamera ruller setter vi bakenden godt oppi kamera, kun med en liten g-streng i mellom. I fylla (?) ramser vi opp hvem i huset vi kunne tenke oss å "nedlegge" imens et annet par går inn på soverommet for å sette igang. "Dessverre" blir de avbrutt av andre deltagere som kommer inn for å se på, mannen sier han får prestasjonsangst, noe som ikke ser ut til å bekymre jenta som setter igang.

JA jeg er snart 43 år. JA jeg er sikkert det som mange vil kalle en gammel snerpe.
Men hva i all verden har skjedd i samfunnet imellom 2001 og nå? Da jeg var ungdom ble det tisket og hvisket i buskene om en jente hadde barn med 2 forskjellige fedre. Nå spør man lettere sjokkert: "Er mannen din pappa til begge 2???" Det er "kun" 20 år siden jeg var på Big Brother-deltagernes alder og hadde man oppført seg på den måten da tror jeg deltagerne enten hadde blitt arrestert for usømmelig oppførsel eller blitt innlagt for sinnsykdom. Jeg blir redd. Hvor i all verden er samfunnet på vei? Hvilken oppvekst venter mitt barnebarn? (Nei jeg har ingen og venter ingen )

Er det bare i BB-Norge folk oppfører seg på denne måten? Er dette et norsk/skandinavisk fenomen? Ser dere på BB? Jeg kommer nok til å titte innom innimellom, jeg vil bare se om det finnes ETT menneske i denne gjengen som etter min standard er noenlunde normalt....

4 kommentarer:

  1. Kan ikke tenke meg at dette er normalen nei. De mest ekstreme er nok de som blir valgt ut til å være med på et slikt program. Men tidene har forandret seg ja. Både i positiv og negativ retning ;)

    SvarSlett
  2. Jag har kollat på BB i svensk TV för att se om det verkligen var så illa som jag hört. Det var det. Nästan värre. Jag tror förståss, eller åtminstone hoppas, att de som medverkar inte representerar flertalet av befolkningen.

    SvarSlett
  3. Jag har aldrig tittat på BB, och kommer inte att göra det heller. Verkar dumt att börja nu :-)

    SvarSlett
  4. ser på meg selv som relativt frisinnet men satte allikevel drikken i halsen når hun begynte å fortelle at hun kunne suge såååå lange..men hun hadde en lei tendens til å bite???
    hjelpes skrekk og gru sier jeg bare!!
    og håper inderlig min datter setter en litt høyere moralkodeks for seg selv...
    og at hverken hun eller brødrene noen gang havner på tv i en el annen form av reality tv..
    ungdom er nå engang ungdom..men fri og bevare meg!
    hilsen gamla på 42, eller 43,glemmer litt alder men 40 tallet hvertfall;)
    ha en strålende dag Ingunn,og håper du har fått hostet deg ut av sigar røyken:))hihi..
    prøver å legge inn kommentaren her men ikke lett,vil ikke godta meg tydeligvis,så vi får prøve anonym da.
    torild:)

    SvarSlett

Takk for hyggelig kommentar! :-)