tirsdag 13. september 2011

Blåsbort dagen


I dag ser været sånn ut. Fuglene klamrer seg til grener og telefonmaster og løvet ligger vannrett i lufta. Ymer (store hund) synes det var litt skremmende å ligge ved fotenden av senga vår og høre på vinden i natt så jeg våknet av at han prøvde å legge seg mellom oss med hodet på puta mi. Han fikk ligge under dyna ved bena i stedet og godtok det.

Siden været oppfordrer meg til å holde meg innendørs har jeg snekret på ønskelista mi. Du kan si det sånn at Amazon går gode tider i møte! Jeg har fått dilla på kokebøker fra Midtøsten og Middelhavet og lista mi begynner å bli ganske lang.
Heldigvis har Amazon en sånn "kikk inni bøkene"-funksjon så jeg har ganske grei peiling på at bøkene vil falle i smak.

Binnur har jeg også på bloggrollen min, mange fine oppskrifter og bilder der.
Iran er et merkelig land. Så vakker natur, så mye god mat, så mange hyggelig folk men alikevel et så til de grader r*vkjørt land.
Jeg kunne virkelig tenkt meg å besøke Iran en dag, men med dagens r*vkjørte regime holder jeg meg unna i stedet og heller gnafser litt på maten deres.



Jamie Oliver får jeg en sånn "hjemmekoselig" følelse av å se på så "The Naked Chef" må med på lista.


Tyrkia, denne boka håper jeg inderlig finner veien til en postkasse i umiddelbar nærhet. *hint hint host host* Siden jeg er New York-gal må "Dummies"-boka på lista, sjansen for at jeg en dag setter beina i The Big Apple er nok betraktelig større enn at jeg setter beina i Tehran for å si det sånn.
Har dere sett "An Idiot Abroad" på TV? Om ikke så er det på tide! Jeg ler for sjelden, kan til nøds trekke på smilebåndet av ting jeg ser på TV. Men når selveste idioten Karl Pilkington legger ut på reise ler jeg så tårene triller. Fyren er bare helt utrolig. Jeg må visst sette opp hele serien på DVD på ønskelista mi. Her er en liten smakebit:



Ha en fin dag!!

5 kommentarer:

  1. Vi var på semester två veckor i Iran 1995. Fick ta på slöjan redan på Arlanda eftersom vi flög med Iran air. Hemskt att det var på det viset, men ett oerhört intressant land!

    http://metrobloggen.se/amadecasa/ett_tips_infor_semestern/

    :-)

    SvarSlett
  2. Jag har förstått att du gillar att laga mat. Det gör jag med...ibland. Speciellt efterrätter. Mums. Trevlig kväll

    SvarSlett
  3. sv: Åh! Jag har redan skrivit en del om vår resa till Iran. Jag kunde bara inte hitta inläggen. Ska kolla lite mer. Eller skriva om.
    :-)

    SvarSlett
  4. Så Katja har kommit på besök hos dig också!

    SvarSlett
  5. Åh jeg elsker deg for at du elsker Karl Pilkington, herregud han er genial!!!

    SvarSlett

Takk for hyggelig kommentar! :-)