mandag 22. august 2011

Alanya - gamle bilder


En av mine favorittplasser på jord er Alanya. Jeg vet ikke helt hvorfor; jeg er jo ikke glad i uteliv, festing og neonlys. Byen har en egen sjarm som man må lete litt for å finne. Når man først finner den er man solgt... Bildene er tatt 96 - 97 - 02. Håper virkelig jeg får sjansen til å komme tilbake en dag igjen...

På bildet over - skuta Sea Cloud kom inn til kai en dag og jeg tok bilde fra borgen.


Her kunne man kjøpe bakte poteter. Sjekk størrelsen!!!


Dette er fra Manavgat, en iskald elv som kommer fra fjellene.


Utsikt fra hotel Lavinia som ligger i Oba. Skulle likt å vite hvordan det ser ut der nå.

Adan og Mehmet jobber, her tar de imot øltønner fra ølbilen.


Her ligger Sea Cloud til kai.


Den nydelige byparken. Adan og meg.

Utsikt fra Ahi ved Otogar / Kleopatrastranden.


Tyrkere generellt er hyggelige folk. Disse karene pleide å sitte i basaren og spille backgammon. Hver gang de fikk øye på Adan ville de ha han med, de trengte noen til å kaste terning for de og Adan var ikke vond å be.

Her er bilen vi leide og kjørte til Ankara med.

Pappa koser seg på Pasa Bay - et utrolig fint anlegg Star Tour har rett utenfor Alanya.
Reisefeber!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for hyggelig kommentar! :-)