onsdag 24. august 2011

Friends on Face



I dag har jeg vært riktig slem. Jeg har dumpet venner. Det vil si personer som Facebook anser som mine venner selv om jeg selv har lagt dem til. Det skulle ha vært en undergruppe for "bekjente" på Face. Nei jeg er ikke uvenner med disse som jeg slettet, det er bare det at vi ikke har kontakt. I enkelte tilfeller kjente jeg vedkommende knapt, i andre tilfeller var det gjentatte negative beskjeder på veggen type " Nei nå er XX også død. H*n døde av kreft i YYY som spredde deg til QQQ før h*n gikk bort i natt." I min skjøre situasjon orker jeg ikke sånt, ikke at jeg skal stikke hue i sanden, men jeg orker ikke så mye av det temaet for tiden.

Jeg bruker min FBkonto veldig så personlig, der legger jeg opp statuser som kan gå på psyke og andre personlige ting jeg ikke vil dele med hele verden. Spiller ikke på Face og får heller ikke daglige spådommer eller den slags fjas. Hva bruker du din Fkonto til? Legger du til alle som spør eller er du selektiv? Hadde du tatt det ille opp om en venn slettet deg fra Face?

5 kommentarer:

  1. Som du sikkert har sett så "samler "ikke jeg på kreti og pleti på FB.
    Er litt gammeldags og har nok mest kontakt med mine venner ved besøk og telefon.
    FB for meg er nok et lite møte med den moderne måten å treffe folk på,ganske interresant forresten.
    Jeg legger ikke til alle som spør hvis det er folk/navn jeg knapt har hørt om.
    Har ingen int. av å samle flest mulig "venner" på FB.
    Kommer selvfølgelig an på hvem som hadde slettet meg.Hvis jeg hadde en viss kontakt med vedkommende,hadde jeg lurt på hva jeg hadde sagt eller gjort siden jeg ble slettet.
    Ellers så er jeg ikke spesielt hårsår.

    SvarSlett
  2. Ja du forsvinner iaf ikke fra lista Aud! :-)

    SvarSlett
  3. Jag brukar gå igenom mina fb vänner nån gång om året och då brukar ett gäng försvinna.

    SvarSlett
  4. Jeg legger ikke til mennesker jeg ikke har kontakt med. Det er enkelte inni der som nok burde vært ryddet vekk, men har ikke satt meg ned og gjort det ennå. Har også noen som jeg har begrenset hva kan se på profilen min av bilder osv.

    SvarSlett
  5. Hej! Intressant det du skriver om FB. Jag förstår inte de som kan ha flera hundra vänner på FB. Hur hinner de med alla? Är det inte bättre med ett fåtal som man verkligen känner är ens vänner. Resten tycker jag man räknar till bekanta, och det är nåt annat. Trevlig blogg du har.

    SvarSlett

Takk for hyggelig kommentar! :-)