onsdag 17. august 2011

Inspirasjon


Jeg simpelthen fryder meg over marokkansk og tyrkisk tant og fjas. Små gjenstander, bazarer, interiørstilen og de herlige teppene. Her kommer noen bilder som inspirerer meg.

Over: Hooka eller vannpipe hører med til stilen. Har ingen sjøl enda (joda, en bitteliten) og er pa jakt etter en flott en.


Åhhh disse teppene er bare herlige. Har et lite autentisk tyrkisk teppe sjøl, farget med plantefarger.


Oh the nick nacks . Jeg er håpløs på yallaskrammel. Slipp meg ikke inn i bazaren med et kredittkort sier jeg bare og jeg snakker av erfaring.


En dag skal jeg reise til Tyrkia, fylle opp en varebil med fliser og få den kjørt hjem og så bestille fliselegger. Lekre mønster og farger.


En må ikke glemme de alltid tilstedeværende teglassene. Har en pen samling i skapet.

Jeg har lyst på et sånt bord, men de koster virkelig flesk hos interiørbutikkene. Må vel raide innvandrerbutikker i Oslo og Drammen tenker jeg. Tips?


Keramikken er bare herlig.

Et sånt bord har jeg også lyst på, ser de har blitt populære innen norsk interiørtrend også i det siste. Ang kjøp så gjelder det samme her som bordene overfor. Dette var til salgs for den nette sum av 3500,- uten porto og det er jo bare hårreisende. For den prisen kan jeg reise med Norwegan til Marokko, bo der en uke og kjøpe hjem bordet sjøl.

Glass og pepperkvern ja, har et sett helt likt dette. Virkelig flott mønster.

Dette er mitt eget. Denne kom et sett med 3 små boller til, kjøpt på et bruktmarked. Det er håndlaget med arabisk skrift. Lekker.

Dette har jeg fått av en kompis, det er håndlaget og kjøpt i Iran. Iran har også mye lekkert innen dekor og interiør.


Disse har jeg fått av samme kompis, også kjøpt i Iran. Har ikke prøvd enda å ha olje i oljelampa, men skal prøve. Om jeg gnikker på den kanskje den inneholder en ånd? Da skal jeg be om å bli frisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for hyggelig kommentar! :-)