fredag 26. august 2011

Me, myself & I

Etter jeg hadde postet innlegget "10 ting du kanskje ikke visste om meg" fikk jeg en kommentar fra Karina med den herlige bloggen Sand Mellan Tårna hvor hun skriver at det var moro å lese litt om meg. Jeg er såpass selvsentrert at jeg gikk jo utifra at alle som leser bloggen kjenner meg. Etterhvert har jeg skjønt at jeg har endel lesere som ikke aner hvem jeg er. Derfor kommer nå en liten presentasjon av meg.

Altså - jeg heter Ingunn og bor i et rekkehus nære skogen i Skjeberg, et landlig område utenfor Sarpsborg i sørøst Norge ca 20 minutter fra svenskegrensa. Sammen med meg i rekkehuset bor også min sønn Adrian på 19 som har tatt seg et friår fra skolen for å jobbe. Bjørn-Arne, ofte kallt Teddymannen har jeg vært gift med i snart 2 år og han bor så klart også her. Dyra mine, hundene Deno, Bailey & Ymer har også sin adresse her.

Jeg er hjemmeværende og trives godt med det. I en perfekt verden hadde jeg jobbet, men nå har det seg sånn at jeg fikk diagnosen kreft for 3 år siden. Jeg har operert bort et bryst, tatt cellegift og bestrålt. Noe rusk sitter igjen, men vi håper å holde det i sjakk med hormonbehandlinger og evt strålinger. Et emne jeg forøvrig ikke ønsker å snakke så mye om, det tok liksom over på min forrige blogg, derfor ny blogg.

Du kan nok kalle meg hjemmekjær, jeg koser meg best i hagen eller i sofaen med laptopen på fanget. Siden energien ikke helt er på samme nivå som før blir det mye surfing på nett. Jeg er glad i musikk og i CD-spilleren går for tiden "Solidarity Breaks" av og med Bernhoft. Ellers er John Lennon og Beatles favoritten. Hører også endel på world music og tyrkisk musikk, her er Sezen Aksu favoritten. http://www.clicksmilies.com/s1106/cool/cool-smiley-026.gif Jeg koser meg med å lese blogger, er mest glad i utenlandsblogger fra midtøsten hvor jeg kan drømme meg bort og gjerne også lære litt om stedet og kulturen. En interiørblogg i ny og ne sier jeg heller ikke nei til. Har du tips om gode blogger som jeg ikke har på bloggrollen min blir jeg glad om du deler!

Jeg er glad i å fiske, men det har det dessverre blitt lite av i det siste. Å reise var jeg også veldig glad i før, da jeg var liten ble jeg dratt med til alle kriker og kroker av Spania om vinteren siden jeg slet sånn med astma. Etter jeg ble voksen har det blitt noen turer til Tyrkia hvor jeg har trivdes veldig godt. Drømmen er å få til en langhelg i New York eller en uke i Tyrkia, men det er ikke så lett når jeg har huset fullt av dyr.

Er glad i å saumfare bruktbutikker på jakt etter nicknacks fra midtøsten. Har en sånn butikk i nærheten hvor det dukker opp de merkeligste ting. Skal dit en tur i dag!

Skulle det være noe du lurer på er det bare å spørre!

2 kommentarer:

  1. Hej du,,tack för att du kikade in på min blogg,,tack för att du fann den värd att besöka fler gånger..Jag har en son och sonhustru som bott i Norge i många år.(Oslo och Sandefjord)..nu har dom flyttat hem för snart 4 år sen..Jag kommer att kika in till din blogg fler gånger,,Så du ska Haé Bra Kram.

    SvarSlett
  2. Va roligt att få veta ännu mer om dig. Tack för det:)
    Sv: Ja det är grönsåpa alla de flaskorna. tror man kan ha de till samma användningsområde. Har själv bara provat gul och grön.
    Alex fyller år 22e september och mamma kommer dagen innan.

    SvarSlett

Takk for hyggelig kommentar! :-)