tirsdag 30. august 2011

Svindel og bedrag


foto: VG
VG skriver i dag om en 24 år gammel kvinne fra Tønsberg er tiltalt for bedrageri etter at hun samlet inn penger til kreftbehandling.

Jeg blir så sint!!! Tenk å kunne sitte å lyve om at man har kreft og ta imot penger folk gir bort av sin godhet! Hva da med folk som er reelt syke og kanskje hadde trengt pengestøtte til behandling??

Når dere leser dette, hva tenker dere da? Vil dere noen gang igjen ha gitt penger til noen som ber om det på en blogg? Jeg hadde ikke gjort det nettopp på grunn av idioter som denne. Jeg har kreft men det ville aldri falle meg inn å spørre folk om penger. Dette fordi jeg bor i Norge og etter hva jeg har sett av kreftbehandling så langt her i landet er det gratis. Diverse humbug og folk som driver med påstått healing og den slags tull er nok folk som vet å ta seg betalt. Det som faktisk virker blir dekket. Uansett er det nok folk som er syke som nok kunne trengt en håndsrekning til støtte til praktiske formål så som f.eks. bil hvis denne ikke blir dekket av NAV, men det setter jo mennesker som denne tanketomme, egoistiske møkkakjærringa stopp for.

Ja jeg er sint. Håper virkelig vedkommende får en real straff og at det er muligheter til å finne ut hvem som har gitt hva så disse menneskene kan få sine penger tilbake. Eventuellt at hun blir dømt til å betale hele summen til kreftforeningen. Makan!!


4 kommentarer:

  1. Så fräckt! Men jag förstår inte heller de som skänker pengar via en blogg. Tar man inte lite reda på först var pengarna hamnar? Ha det bra.

    SvarSlett
  2. Helt enig, slike folk burde straffes. De ødelegger SÅ for de som virkelig trenger hjelp! Arg!

    Håper du har en fin tirsdagskveld :)

    SvarSlett
  3. Vad roligt du hittade mig, TACK för din fina kommentar!
    Ja, vi här hemma sätter in pengar till Röda korset och Cancerfonden bl.a och så lite extra vid bl.a katastrofer som inträffar. Ser många enskilda personer som "menar sig sig in till olika välgörenhets ändamål" men jag ger endast till ovan nämnda.
    Ha det gott!

    SvarSlett

Takk for hyggelig kommentar! :-)