torsdag 25. august 2011

Skam


Jeg har en tråd på min Facebook side hvor jeg tar til orde for at kriminelle utlendinger skal utvises fra Norge. Det står jeg for selv om noen mener det er rasistisk - noe jeg forøvrig ikke skjønner. Døra til mitt hjem er åpen, men dreper du, voldtar du eller bruker du grov vold mot de som lever i mitt hus hiver jeg deg ut.

Anyway, tråden ble vridd på og det endte opp med et par innlegg hvor jeg lurer på om meningen er at jeg skal skamme meg fordi jeg er trygdet. Nei, jeg er ikke stolt av å være trygdet, men jeg skammer meg jammen heller ikke. I Norge i dag skal det faktisk litt til å bli uføretrygdet, kriteriene for å få det blir strammet inn for hver dag som går. Hadde jeg ikke blitt trygdet da jeg ble det hadde jeg garantert blitt det etter jeg fikk kreft. Jeg er glad for at jeg allerede var trygdet da jeg ble kreftsyk så jeg slapp å styre med det nå. For det er litt av en papirmølle og litt av noen utredninger man skal igjennom for å passere nåløyet for trygd.

I en perfekt verden ville jeg gjerne ha hatt en A4 jobb jeg trives med. Noe innen reiseliv kanskje? Sånn er det nå engang ikke og da mener jeg at når først staten / NAV har akseptert at jeg kvalifiserer til å bli trygdet burde enkeltpersoner akseptere det også. Hva mener dere?

1 kommentar:

Takk for hyggelig kommentar! :-)